Mák Bisztró 2014.09.03

Gazpacho kagylóval

Üdvözlő falatka. Könnyű mégis koncentrált gazpacho egy kis friss kagylóval. A fűszerezés remek, de nekem a kagyló állaga nem volt meggyőző, talán valami ropogósabb jobban választás lett volna. 3,5/5

Gazpacho kagylóval

Tanyasi csirke tarlórépával

Tarlórépa többféle textúrában. Összességében a tányért a csirke és a mártás uralja. A csirke minőségi elképesztő, a bőre kellemesen megpirult, a fűszerezés tökéletes. A répa remek kísérő, a háttérbe marad, engedi a csirkét érvényesülni. 4/5

Tanyasi csirke tarlórépával

Kacsmáj terrine nektarinnal

Az este legjobb fogása. Ilyen tökéletes állagú és ízű kacsamáj terrint még nem ettem. Minden falat a házi kenyérrel külön élmény. A nektarin hozzá telitalálat, jól hozza a májhoz kötelező édes ízt, egy kis fanyarsággal. Kivételesen jó fogás. 5/5

Kacsmáj terrine nektarinnal

Mangalica szűz vajtökkel

Van itt minden. Ötletesen, csíkban tálalt vaj puha szűz, a hús minősége itt is elsőrangú. A vajtök érkezik golyóban (kis kamillával lett megbolondítva), csíkokra vága, püré formájában. Aztán van még itt póréhagyma hamu (ez nekem furcsa volt, talán a kevesebb több lett volna) és kocsonya. Remek ízek, remek textúrák. 4,5/5

Mangalica szűz vajtökkel

Kacsamell kukoricával

Itt is a kukorica ízei és textúrái mellé kapott tökéletesen elkészített húsról van szó. A kukorica van pürében, zséleben, ropogósan, bébi kukoricaként, ahány féle képen csak el lehet képzelni. Én nem vagyok egy nagy kukoricás, nekem sok, de a minőség és a tökéletes elkészítés elvitathatatlan. 4/5

Kacsamell kukoricával

Homoktövis chiboust, alma, tejfölfagylalt

A homoktövis savanyúsága nem lett elnyomva, elcukrozva, ami dicséretes, a korongok alatt ropogós keksz, ahogy kell. De ami fenomenális az a tejfölfagylalt. Óriási ötlet és hihetetlenül finom. 5/5

Homoktövis chiboust, alma, tejfölfagylalt

Mákos krémes, áfonyával

Nekem kicsit semmilyen a mákos krémes. A tészta nagyon jó, a mákos krém mákos az elvitathatatlan. Az áfonya fagyi kellemesen fanyar de valami nekem nagyon hiányzik, nem áll össze. 3/5

Mákos krémes, áfonyával

Összességében a Mák Bisztró egy remek hely. A borok itt is aránytalan árréssel kaphatók, ezért tüntetőleg nem is kértem. A főételekhez komponált köretek változatossága gyönyörű, egy tányéron egy összetevő ennyi féle változata nagyon rendben van. Az alapanyagok kivételes minőségűek, a felszolgálás nagyon rendben van. Összességében ajánlom mindenkinek.