Kecskesajtos rizottó

Kecskesajtos rizottóFelejtsük el a bolti sajtokat (ha még eddig nem tettük meg) és ruccanjunk ki a piacra beszerezni az alapanyagokat! Vasárnap délelőtt én is így tettem és beszereztem életem eddig legfinomabb kecskesajtját a Szimpla piacon. Azt a fajtát ami kívül roppan, belül krémes, az íze meg valami mesés! Szóval nem győzőm elégszer hangsúlyozni, hogy mindig minden az alapanyagon múlik, tessék utánuk járni, nem becsörtetni a tecsóba és megvenni a legolcsóbb vackot! Ha már ott voltam a piacon vettem bükkfán füstölt kolbászt is, ami szintén remekül illett az ételhez.

Most nem részletezem a rizottó készítést, akit érdekel itt elmélyülhet benne egy korábbi posztomban.

  • 200 g. rizottó rizs
  • 35 g. füstölt száraz kolbász (vagy ha nagyon autentikusak akarunk lenni, akkor spanyol chorizo helyette) apróra vágva
  • 40 g. napon szárított paradicsom apróra vágva
  • fél fej hagyma apróra vágva
  • 1 liter csirke alaplé
  • 75 g. lágy kecskesajt
  • 0,5 dl. fehérbor
  • 1 marék apróra vágott bazsalikom
  • 25 g. vaj
  1. Egy kevés olivaolajon üvegesre pirítjuk a hagymát és a kolbászt. Nem kell sok olaj, a kolbász enged majd magából zsírt eleget.
  2. Mehet hozzá a rizs, amit 3-4 percig pirítunk.
  3. Hozzáadjuk a paradicsomot és a fehérbort.
  4. Az rizst az alaplevet folyamatosan adagolva, a kevergetve al dentére főzzük.
  5. Amikor kész, hozzáadjuk a bazsalikomot, feloldjuk benne a sajtot, a vajat és ha kell sózzuk.
  6. Olivaolajjal meglocsolva tálaljuk.

Kecskesajtos rizottó

Kecskesajtos rizottó